søndag den 26. februar 2017

Der i spændings feltet siger det YESSS

Det handler stadigvæk om indretning. Og jeg er så glad, og utrolig stolt, føler nemlig jeg har fået min indre romantiker hjem hvor den kommer til sin ret. Ja føler faktisk at jeg selv er landet der hvor jeg føler tilfredsheden ud i hver en krog af kroppen.
ny dille, masser af pilegrene klippet op, og iblandet et bundt afskårne til 25 kr:-)
Vi har igen haft gæster et par weekender, og nogle af dem vores børn. Jeg vil bruge sønnens udtalelse da han kom ind i vores nymalede rum. Han sagde: jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene, det virker lidt uhyggeligt, men jeg kan godt se her er hyggeligt. Senere efter han havde studeret og mærket mere efter, var han dybt begejstret.
Det er netop feltet mellem hygge og uhygge jeg selv stor trives, når det gælder eget hjem. 

 
Jo jeg er vild med det romantiske, krukke og bakke har jeg haft til salg i butikken, og snart et års tid. Ingen er endnu faldet for det, og jeg er usædvanlig glad. Jeg har tidligere haft det inde, men det kom ikke til sin ret i det gamle look. Og tænk dig nu ejer jeg selv disse lækre sager, som jeg så længselsfyldt har kigget på, ja de passer ind. Bakken er fra det tidligere USSR og håndmalet

Kobberpladen lavede jeg i 2010, pladen blev lagt op på et par bukke, også gik jeg ellers i gang med gasbrænderen, dette er bagsiden som blev til forsiden. Bagsiden som skulle have været forside, ser du på billedet under. Jeg gik fuldstændig amok, for de mest fantastiske farver kom frem alt efter mængden af varme. Nu skal jeg til at lave en mere plade i samme str, de skal danne makkerpar, så der kommer to op at hænge på væggen bag spisebordet. Jeg tror det bliver utrolig godt
farverne er meget kraftigere i virkeligheden


Siden sidste indlæg, har jeg fået malet både alle døre. Jeg har købt bambus gardiner, og de lette og luftige hvide gardiner. Jeg har savnet de luftige gardiner siden vores sidste sted. Jeg har trukket en kobber ledning igennem løbegangen, for at få det der look frem af lidt selvgjort bonde stil. Og i aftes lavede jeg disse kobbertråde universer og hang på for at dække skruen.

her er de kabelledninger jeg bruger, og når man trækker gummiet af, man får dem også med blå gummi, men kobbertråden er den samme. Og det er en billig måde at få ren kobbertråd på, den bliver flottere med tiden, mener så den ikke skinner så meget

Og se lige her, jeg fik plads til endnu mere af det jeg kalder romantik, hvor er det altså en god god oplevelse.
Ønsker alle en fantastisk god søndag
Med spændte hilsner
Anette

41 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at læse endnu et indlæg, hvor du sprudler af glæde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og utroligt dejligt at du mærker den-det gør mig endnu gladere, tak for det:-)))

      Slet
  2. Det ser så fint ud Anette, jeg husker godt din kobberplade, som både Cecil og jeg var meget fascinerede af. Morer mig lidt over din søns udtalelse, godt han til sidst kom til at kunne lide det, du har lavet. Smart med kabelledningerne og flotte fade, godt du selv ejer de første ting nu.
    Krammer fra Samsø <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte faktisk også lidt på jer, da jeg nævnte kobberpladen-det er altså rart når man kan mærke fascinationen:-)1000 tak<3 Og ja du forstår det nøjagtig som det er, for det er sådan en god oplevelse at kunne eje noget af det der tiltaler en på det groveste, og kunne være lidt gavmild ved sig selv, det er nemlig ofte et dilemma, når man gerne vil vise det bedste i butikken, og skabe omsætning:-)
      Masser af krammer til til dig fra mig

      Slet
    2. også passer det jo ind:-))))

      Slet
  3. Hej Anette. For Søren, hvor er det bare blevet hyggeligt. Det er så dejligt at se sit hjem forandre sig over tid, i takt med vi forandrer os. Skønne ting, du pludselig kan finde den helt rette plads til. Elsker din blå væg, den er så flot til mørke møbler. Knus Gerd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gerd
      Altså tusinde tak. Ja det har du ret i, og det er vældig interessant- elsker det.
      Det er faktisk som om at møblerne fremtræder på en helt ny måde med den blå farve, en måde jeg også virkelig godt kan lide:-)
      Knus Anette

      PS det er altså også ganske nyt at udtrykke sin tilfredshed/glæde ved egne "ting" den her måde, hi hi

      Slet
  4. Kære Anette, du har en meget smuk og personlig stil, som er helt din egen 😘, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde 1000 tak Kære Margit <3 Knus og kærlige hilsner Anette

      Slet
  5. Din glæde og tilfredshed med det du har lavet stråler ud af det her indlæg og hvor er det da godt at læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså tusinde tak for at fortælle Rita:-))) det er sådan en fed følelse at være tilfreds.

      Slet
  6. Skønne Anette. Det er vildt flot, din indretning. Sidder her og nyder billederne. Synes, den blå farve tager mig med til Karen Blixen museet, måske er det også palmeblomsterne, som gør det. Det er eksotisk og mystisk - og sejt.
    Jeg kan godt forstå, du føler dig hjemme i det. I YESS følelsen!
    Mange varme hilsner herfra Fyns land



    SvarSlet
    Svar
    1. Kære skønne Laila
      1000 1000 tak for dine vidunderlige ord, de gør mig endnu mere glad:-))) Jeg har aldrig set Karen Blixen museet, så måtte lige google. Jeg forstår hvad du siger med at det kan minde om det, det er den følelse jeg får når jeg kigger billeder derfra. Og det giver mig igen mængder af inspiration:-)))Og sikke en ære at kunne minde om....
      Masser af varme hilsner og knus fra Anette

      Slet
  7. Kære Anette, hvor er det dog skønt som du sprudler af glæde:-) Det er så dejligt at få frisket op indendøre og bagefter gå amok med nye gamle ting som har været gemt væk eller man giver nyt liv.
    Jeg morer mig over som du gik amok over kobberpladen og nu får du mulighed igen når du skal lave den nye;) Rigtig god ide med det makkerpar. Herlig bemærkning fra sønnen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Det er altså fedt at opleve:-) Åh ja du må med lethed kunne sætte dig ind i det med at få frisket op, i er jo selv i gang. Det er skønt at kunne bringe ting frem fra gemmerne, og få dem smukke igen i nye sammenhæng. Syntes der er lidt fascinerende.
      Jeg er også umådelig glad for hans bemærkning.
      Hi hi jeg er gået amok på den næste plade, havde helt glemt hvor sjovt det var, og at man ikke helt kan styre det man gerne vil have frem, gør det ekstra spændende. Tror jeg har opdaget en ny dille;-)
      Knus Anette

      Slet
  8. Hvor ser det fantastisk ud. Jeg er vild med den blå farve omgivet af det krideste hvide. Det næstsidste billede er der noget Vilhelm Hammershøi over. Den samme stille og tidløse ro som på hans malerier (som jeg også er vild med) Jeg kan godt forstå, du bobler af fryd.
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde 1000 tak for dine vidunderlige ord:-))))) også har jeg lige lært Vilhelm Hammershøi at kende, hvor er det fedt sådan at få viden ind på denne måde, og kunne skabe assertioner til....
      Når solen skinner direkte på den blå bliver den grøn, jeg valgte en petrol farve. Har en sjat i overskud der skal bruges et andet sted, og der vil den altid forblive blå;-)
      Knus Anette

      Slet
  9. Fantastiske ideer du deler og så mye fint du har laget og fått gjort:)
    Kobber er jo så flott, og ideen med å dra ut fra kabler, tar jeg gjerne med:)
    Ha en skjønn ny uke:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kobbertråd er så sjov at befri, stod og kiggede på det orange der er udenom, men det kommer alligevel i skraldespanden;-) Fedt at kunne dele og blive inspireret af hinanden-så kan der opstå nyt.
      10000 tak Inger Marie, også den skønneste nye uge til dig:-)

      Slet
  10. Anette, din lille skabs romantikker :o))) endelig spang du ud og viser hele verden er du er både romantisk og har god stil. Hvad skal det dog ikke ende med ? :o))
    Din glæde er slet ikke til at undgå at både se og læse, hvor er det herligt og hvor jeg dog elsker din søns kommentar. Det er da både anderledes og skæmmende når en mor på den måde både med ny maling og blonde gardiner at hun er ved at udvikle sig endnu engang.
    Du er sku en pragtfuld kvinde fru Nielsen :o))

    Masser af knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Som du da kan bringe smilet frem, elsker dit ordvalg. Ja hvad mon det ender med, gad vide, jeg vil male noget med guldfarve, men det har lidt længere udsigter, for har åbenbart inspireret manden her i huset til at åbne op for nogle af hans fede ombygningstanker:-))
      Jeg er også vild med Tims udtalelse-han satte ord på det jeg ikke selv havde ord til.
      Masser af knus og gode tanker til en anden pragtfuld kvinde

      Slet
  11. Hvor er det spændende at følge med i dine projekter. Resultatet bliver SÅ godt. Det næstsidste billede med de dybblå vægge, de florlette hvide gardiner og de smukke blanke møbler ved vinduet udstråler en dejlig stemning, der minder mig om gamle borgerhjem. Jeg mangler lige et gadespejl, men vi er vel ude på landet😉!
    Hav en god uge!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det altså fedt at dele. Det med gadespejlet, det har vi tit tænkt, af praktiske årsager, for at kunne se når der holder kunder ude ved vejen til butikken:-) 1000 tak for din flotte kommentar Elna
      Hilsner Anette

      Slet
  12. Anette det er bare så vildt skønt, at se og læse. Når jeg ser det foto med dit bord og stole og det vidunderlige vindue,er jeg bare solgt. Dine luftige gardiner og sprossede ruder det er bare så meget noget jeg i har indei af drømmebilled om min perfekte rum. (men her er vinduerne store pt og passer slet ikke til min drøm) Kanden på første foto er jeg vild med, er den fra et sevantestel ? . Jeg kan blive ved med at finde detaljer som taler til mig. Din glæde bliver min glæde. Hygge herfra med ønsket om en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Leila, jeg bliver så glad og rørt over at læse dine ord, og mærke sanseligheden, og roen der følger med. Jeg er også glad for vores sprossede ruder, pånær når de skal vaskes, men det tager jeg med. Kanden er fra et servantestel, skålen har jeg også, den er pt ikke i brug.
      Masser af hygge til dig med ønsket om en god dag<3

      Slet
  13. Kæreste Anette
    Dette indlæg rummer alt din varme, glæde og tilfredshed. Man kan fornemme det i hver linie du skriver, og i dine flotte billeder. Og hold da op en energi du har samlet sammen. Kunne du ikke sende lidt af den til mig Hihi....
    tak for et skønt indlæg ❤

    Ønsker dig en vidunderlig dag
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone<3
      Tusinde tusinde tak for din vidunderlige kommentar. Det er lidt svært at løsrive sig når der er noget der er så sjovt. Når man føler der er ramt en åre. Jeg sender dig masser af skøn forårsenergi,med alt hvad den rummer:-)))
      Må du også få den mest vidunderlige dag skønne<3
      Knus Anette

      Slet
  14. Hvor er det skønt for dig at få huset frisket op :-)Det er en fin måde at bruge vinteren på, for inden længe foregår det meste jo udenfor igen.
    Jeg ville egentlig også gerne have frisket lidt op i vores stuer, men det blev så heller ikke lige i denne vinter. Jeg har til gengæld fået læst en masse bøger, noget jeg ikke har haft ret meget tid til, efter vi flyttede på landet, så det har været skønt for mig, at prioritere læsningen højt denne vinter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt Vivi, så er det klar til en god ny havesæson, selvom det havde været lettere at male om sommeren, mener med lyset. Det lyder som et godt selvforkælende tiltag du har gjort dig med bøgerne. Der er i perioder brug for den slags. Og det at bo på landet....<3

      Slet
  15. Hvor er det blevet fint og rigtig dejligt. Et stort, men tilfredsstillende arbejde du har lavet. Dejligt at finde hjem til sig selv i boligstilen.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Mange mange tak:-) det er nemlig som at finde hjem til sig selv i boligstilen, det er den fedeste følelse,jeg gætter på du genkender den;-)
      Kærlig hilsen fra Anette

      Slet
  16. Hejsa Anette<3
    Det vildt imponerende alt det du får lavet og viser på billederne hold da op en energi og kreativitet der vil noget:) Den blå farve har en fantastisk dybde og sammen med dine nye romantiske gardiner ser det så kønt ud:) Jeg tager hatten af for dig og din kretivitet du er virkelig dygtig og har bare den evne til at trylle frem fantastisk Anette:) Knus Susanne<3

    SvarSlet
  17. Uha nu er jeg totalt på herrens mark med din nye blog :) Har været inde og kigge og stort tillykke med den. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan og hvorledes så fortsætter lige lidt herpå med og kommentere :) Mange knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa skønne og hjertevarme Susanne
      Tusinde vis af tak for alle de rosende ord, de glæder mig altid meget<3 Engang når vi ses igen, altså jeg presser dig ikke, men så vil jeg fortælle den dybere oplevelse af det hele-det er nemlig sjældent at jeg er helt tilfreds, og det har jeg været denne gang, det påvirker mange andre områder, også.
      Ved ikke hvorfor, men har sådan en trang til at sige fortsat god bedring, og hvis jeg er helt forkert på den så er det bare fedt.

      Åh ja ved det internet og pc værk er lidt svært, men ved at du på et tidspunkt nok skal finde ud af det. Og sønnen er ved at gøre det lidt mere let, at kommentere, for han opdagede at hvis man trykkede på noget forkert, kunne det opleves som sært....han lære hele tiden, og går på med krum hals.
      Masser af gode og varme knus Anette <3

      Slet
  18. Hejsa søde kreative kære Anette<3
    Velbekomme for ordende de er dig virkelig velment jeg er totalt vildt imponeret:) Det vil jeg glæde mig til Anette at du vil fortælle mig. Det må virkelig være skønt og være helt tilfreds så går alt op i en højere enhed der gør en rigtig glad:) Jeg er spændt:) Hoster lidt endnu men jo også når man er ramt af kronisk sygdom det tager bare sin tid og må jeg finde mig i:) Men glæder mig sådan til at komme en tur ud og tror snart det bliver aktuelt:) Uha ja en ørn indefor det område er jeg altså slet ikke. Men må have fat i drengene eller pigerne de ved garanteret hvordan og hvorledes. Men de har jo også sit og se til i det daglige. Men skal nok komme. Krammer Susanne<3 Ps Bemærkningen fra din søn var virkelig god <3 Ha det godt søde til vi ses<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa sødeste og hjertelige Susanne<3
      Det lyder så godt du begynder at komme oven -vande igen, det glæder mig meget at høre. Hi hi til det med ørnen-godt man til stadighed kan lære. Ha ha ha nu "jeg" er ved det med at lære, jeg har boret et hul med popnittebor i dag, ej hvor jeg følte mig på bar bund, det værste var at få boret i boremaskinen, altså ler af mig selv:-)))
      Jeg er sikker på de kan hjælpe dig en dag hvor der er lidt til, og lyst til den slags.
      Jeg har også påbegyndt faste åbningstider igen, det er en god følelse trods det møj vejr der har været i dag. Men husk du kan altid bippe, så åbner jeg eller bager boller...hvis jeg ved det i forvejen
      Vi ses og har det rigtig rigtig godt, knus<3

      Slet
  19. Hejsa kæreste søde kreative Annette<3
    Ja det hjælper ligesåstille og roligt må bare passe godt på mig selv<3 Hi hi med ørnen ja den kan man af og til stå overfor og have en udfordring på:) Ih jeg griner nu hvor du skriver med og få boret i boremaskinen. Men hvor er det befriende og kan le ad sig selv og ellers bare klø på med opgaven og det gør du med bravour det skisme godt gået Anette og gåpåmod det man sørme sige du har og tager forskellige udfordringer op det sejt :) Jo det tror jeg også godt jeg kan få lidt hjælp til en dag når det lige kan passe:) Åh det lyder dejligt Anette og sætter jeg lige i baghovedet til når jeg kan komme ud på en lille visit:) Ha en dejlig dag heldigvis ingen regn idag håber vi bliver fri for det:) Vi trænger så meget til det skønne forår:) Har hørt det skulle blive rigtig dejligt i næste uge:) Jeg tænker lidt ikke i næste uge. Men ugen efter vil jeg bestræbe mig på at kan kigge ud så bipper dig nok inden og checker lige åbningstider ud:) Vi ses søde Anette<3 Knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa skønneste Susanne
      Og du klarede lige en udfordring i går, altså så fedt, du ved jeg snakker om kommentaren på den nye blog.
      Du er altid velkommen, også når der ikke er åben, men du bipper når det passer, bollerne kan let lunes:-)
      Glæder mig til at se dig<3
      Ha den dejligste dag
      Knus Anette<3

      Slet
  20. Kæreste søde kreative Anette<3
    Ja det gjorde jeg hi hi fagre nye verden mange ting jeg ikke kender til he he:) Men godt vi har nogle gode sønner der kan være os behjælpelig med det tekniske:) Det lyder dejligt Anette og jeg bipper dig inden og lige hører ad når det hele lige passer:) Ha en skøn weekend:) Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. super duper, super sødeste Susanne <3 knus og den dejligste weekend til dig med :-))))

      Slet
  21. I lige måde også til dig søde Anette<3 Knuuus Susanne<3

    SvarSlet